نوشته شده توسط : زهرا جعفرزاده

همه ی ما در دوران کودکی و نوجوانی خود انیمه های زیادی در ژانرهای متفاوتی دیده ایم و کلی با آنها خاطره داشته ایم. مگر می شود کسی انیمه سریالی فوتبالیست ها را فراموش کند. کل روز را به انتظار قسمت بعدی آن می نشستیم تا ببینیم آیا توپ وارد دروازه می شود یا نه. انیمه ها در واقع سبکی از نقاشی و پویانمایی با کامپیوتر است که معمولا بر اساس مجموعه های مانگا ساخته شده اند و ماجراهایی فراتر از واقعیت و تخیلی دارند و ما را با دنیایی متفاوت رو به رو می کنند. در این قسمت می خواهیم شما را با بهترین انیمه های سال 2020 آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین انیمه های 2020

انیمه Sword Art Online

رمان‌های تخیلی هنر شمشیرزنی آنلاین یکی از محبوب ترین مانگاهای ژاپنی می باشد که استقبال زیاد از آن سبب شد تا فیلم و انیمه ای سریالی در سه فصل تولید شود و باز هم موفقیت خود را ثابت کند و در کشور های دیگری همچون آمریکا، مکزیک، استرالیا، فرانسه، آلمان، روسیه و کره‌جنوبی پخش شود. فصل اول این انیمه در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۸ تا تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ اکران گردید. فصل دوم و سوم آن نیز همانند فصل اول بسیار جذاب می باشد و توانسته است نظر همه را به خود جلب کند.

انیمه Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown

Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown (جن کش: تاج و تخت جن ها) انیمه ای تخیلی به کارگردانی تاکاهارو اوزاکی بر اساس رمانی با همین نام و نویسندگی کومو کاگیو در ۱ فوریه ۲۰۲۰ توسط استودیو White Fox اکران گردید. ماجرای این انیمه از این قرار است که ماجراجویانی از سراسر جهان به منظور پیوستن به انجمن بزرگ آماده خدمت هستند. راهبه ای جوان نیز که تلاش کرده است تیم خود را تشکیل دهد اما با بحران بزرگی رو به رو می شود و می تواند به کمک گابلین کشی نجات پیدا کند. به همین دلیل راهبه نیز تصمیم می گیرد به این گابلین کش در رسیدن به هدفش یعنی از بین بردن تمام گابلین ها کمک کند.

 

Haikyuu!!: To the Top

انیمه آبشار سرنوشت!!!: به سوی قله نیز یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین انیمه های سال 2020 است. فصل اول این انیمه زیبا و فلسفی در اکتبر سال ۲۰۱۶ به کارگردانی سوسومو میتسوناکا به عرصه تصویر کشیده است. آبشار سرنوشت نیز همچون دیگر انیمه ها ورزشی در مورد افرادی بازنده است که تلاش می کنند موفقیتی کسب کنند و در این میان با ماجراهای جالبی رو به رو می شوند. فصل چهارم این انیمه در دو بخش منتشر می شود. اولین بخش آن در تاریخ ۱۰ ژانویه 2020 پخش گردید و دیگری طبق برنامه ریزی ها باید در ۱۱ ژوئیه منتشر می گردید اما به دلیل شیوع  بیماری کرونا پخش آن به تعویق افتاده و تاریخ جدید آن هنوز مشخص نشده است.

انیمه Attack on Titan: The Final Season

انیمه ی زیبای حمله به تایتان بر اساس مجموعه مانگایی با همین نام ساخته شده است که فصل اول آن به کارگردانی تتسورو آراکی در تاریخ 6 آوریل 2013 پخش گردید و فصل دوم آن نیز به کارگردانی در سال 2017 به اکران درآمد و توانست توجه همگان را به جلب کند به طوری که طرفدارانش بی صبرانه منتظر فصل آخر آن هستند. ماجرای Attack on Titan از این قرار است که موجودات غول پیکری به نام تایتان تا مرز نابودی انسان ها پیش می روند و انسان نیز برای نجات جان بازماندگان دیوار بزرگی را احداث می کنند. اما تایتانی بزرگ موفق می شود این دیوار را خراب کند. با تخریب و کشته شدن مادر جوانی به نام ارن، او تصمیم می گیرد برای انتقام گرفتن از آن ها  به گروه مبارز ملحق شوند.

The Promised Neverland

امان از بیماری کرونا که همه را از کار و زندگی انداخته است. حتی اکران برخی از انیمه ها نیز به تعویق افتاده است که پخش انیمه The Promised Neverlan نیز از این ماجرا مستثنی نیست و طرفداران آن باید تا سال آینده منتظر اکرانش بمانند. این انیمه سریالی از روی کتاب کمیک به همین نام ساخته و به تصویر کشیده شده است و ماجرا در مورد شخصیت هایی به نام نورمن و اما است که از کودکی در پرورشگاهی با هم بزرگ شده اند. آنها متوجه می شوند که این پرورشگاه مکانی برای پرورش کودکان به منظور غذای شیاطین است.

انیمه To Your Eternity

خبر خوبی برای دوستداران انیمه های سریالی داریم به تازگی قرار است انیمه ای برگرفته از مانگایی تحت عنوان To Your Eternity به کارگردانی ماساهیکو موراتا در ماه اکتبر امسال توسط استودیوی Brain’s Base منتشر گردد. داستان آن درباره موجودی جاودانه و بی احساس و بودن هویتی به نام فوشیست که به زمین فرستاده شده است.  او می تواند به هر شکل و قالبی که در اطرافش است دربیاید. در این میان هنگامی که به شکل بچه ای تغییر ظاهر می دهد، زندگی و احساسات او را  بررسی می کند و سبب می شود مسیر زندگی اش عوض شود.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا جعفرزاده

اگه قراره برای یه عصر بهاری از دوستاتون دعوت کنین تا به صرف عصرونه یا فینگرفود های خوشمزه پیش هم باشین و از وقت گذروندن با هم و کنار هم بودن لذت ببرین به نظرم حتما این سوسیس چوبی هارو درست کنین که علاوه بر خوشمزه بودن میز عصرونتون رو هم فوق العاده زیبا میکنه و مطمئن باشین که دوستاتون هم خیلی طرفدارش میشن و خلاصه از مهمون داری سربلند بیرون میاین.

طرز تهیه فینگر فود سوسیس

 

مواد لازم برای تهیه فینگر فود سوسیس چوبی با خمیر یوفکا

  • 2 عدد سوسیس هات داگ
  • 8 ورق خمیر یوفکا مستطیل
  • 1 قاشق چایخوری سیر رنده شده
  • 20 گرم کره
  • 1/2 لیوان شیر
  • 4 عدد سیخ چوبی

این مقدار مواد برای 4 سیخ سوسیس چوبی کافی هستش.

مراحل تهیه سوسیس چوبی با خمیر یوفکا

ابتدا سیر و کره رو فقط در حدی که کره مزه سیر رو بگیره تفت میدیم، احتیاجی نیست تا سیر سرخ بشه. بعد شیر رو اضافه کرده و اجازه میدیم تا شیر فقط داغ بشه ولی نجوشه. همین که شیر مزه سیر رو بگیره کافیه.

این مخلوط رو به عنوان یه مایه برای مزه دار کردن و علاوه بر اون چسبناک شدن و مرطوب شدن خمیر یوفکا استفاده میکنیم.

حالا یک لایه خمیر یوفکا رو روی تخته یا ظرف تخت میذارم و با فرچه تمام سطحش رو به مخلوط شیر و سیر آغشته میکنیم. خمیر یوفکا رو میتونین از فروشگاه های مواد غذایی یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنین.

این کار رو سه بار انجام میدیم یعنی سه لایه خمیر یوفکارو روی هم میذاریم و سطح همشون رو به مایه آغشته میکنیم و در نهایت لایه چهارم رو روی بقیه لایه ها میذاریم ولی سطحشو به مایه آغشته نمیکنیم.

حالا به کمک یک تیغه برش دهنده پیتزا نوار هایی به عرض 2 سانت بر روی خمیر یوفکا میبریم. در صورتی که ابتدا و انتهای لایه های خمیر یوفکا نامنظم بود اول با تیغه اون قسمت هارو جدا میکنیم.

سوسیس هارو حلقه حلقه میکنیم طوری که طول هر حلقه 2 سانت باشه.

حالا وقتشه که حلقه های خمیر یوفکا رو دور سوسیس ها بپیچیم.

در نهایت حلقه هایی رو که درست کردیم رو داخل سیخ چوبی میذاریم. فقط باید دقت کنیم که حلقه ها رو طوری قرار بدیم که قسمت های انتهایی نوارهای یوفکا که بازه به هم چفت بشن تا در حین سرخ شدن باز نشن

حالا داخل ماهیتابه به اندازه ای روغن میریزیم تا در صورتی که حلقه هارو داخلش بذاریم ارتفاعش تا نصفی از حلقه ها برسه. شعله گاز رو روشن میکنیم و اجازه میدیم تا روغن داغ بشه، بعد سوسیس های چوبی رو داخل ماهیتابه میذاریم و اجازه میدیم تا با حرارت ملایم سرخ و برشته بشن.

بعد از چند دقیقه زیرشون رو چک میکنیم در صورتی که طلایی شده بودن برشون میگردونیم تا طرف دیگه شون هم طلایی بشه.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود سوسیس

فینگر فود سوسیس جزو غذای ملل - آلمانی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
فینگر فود سوسیس را می توانید در وعده میان وعده - شام - سرو کنید .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا جعفرزاده

در شهر همدان کوفته ای طبخ می شود که روش تهیه مخصوص خود را داشته و با کوفته معروف تبریزی متفاوت است. فقط تبریز نیست که به کوفته های خوشمزه معروف است. همدان نیز در نوع خود کوفته های بی نظیری دارد. مصرف این غذا همراه با نان، سبزی خوردن، ماست، دوغ و انواع ترشی، مطبوع و دل چسب به نظر می رسد. در سفر به همدان خوردن کوفته همدان را فراموش نکنید.

طرز تهیه کوفته همدانی

مواد اصلی
گوشت
۱ کیلوگرم
نخود
۵۰۰ گرم
لپه‎
۲۵۰ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
نمک و فلفل ،پودر موسیر
۲ قاشق غذا خوری
آرد نخودچی
۲ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط
۲ عدد
مواد داخل کوفته
تخم مرغ آب پز (برای هرکوفته)
۱/۴ عدد
خرما (برای هر کوفته)
۱/۲ عدد
پیاز سرخ شده(برای هرکوفته)
۱ قاشق غذا خوری
کوفته ریزه (برای هر کوفته)
۱ عدد
گردو (برای هر کوفته)
۱/۲ عدد

طرز تهیه:

۱٫گوشت را با پیاز میکس کرده، نخود، لپه، برنج را پخته و میکس می کنیم. همهٔ مواد را با هم خوب ورز داده از مواد هر اندازه که خواستیم برداشته وسطه آن مواد را گذاشته و می بندیم، توی دست گرد کرده توی قابلمه که آب جوش و کمی نمک، فلفل، زرد چوبه و کمی رب گوجه فرنگی و پیازداغ (سس کوفته) می گذاریم تا پخته شود حرارت باید کم باشد.

۲٫با یه قاشق روغن کوفته ها رو کمی سرخ کنین هم اینکه باز نمیشن هم خوشمزه تر میشه!

۳٫ صبر می کنیم تا آب حتما بجوشه و بعد کوفته ها رو داخل آب جوش به آرامی قرار میدیدم وحرارت رو کم میکنیم در صورت تمایل هویج خورد شده رو اضافه میکنیم، هویج طعم خوبی بهش میده

۴٫در قابلمه رو هم نیمه میذاریم، تقریبا۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت میپزه

۵٫آخر با یکم آبلیمو کاملش میکنیم

نکاتی برای تهیه کوفته همدانی:

• برای اینکه کوفته ها باز نشوند می توانید آن ها را کمی در روغن سرخ کنید. 

• ورز دادن هم در باز نشدن کوفته ها تاثیر دارد هر چه بیشتر ورز بدهید کمتر باز می شوند.

 

• سایز کوفته ها را به سلیقه ی خود می توانید تغییر بدهید.

• سعی کنید از گوشت کم چربی گوسفندی استفاده کنید.

• اگر مواد کوفته تان شل بود می توانید میزان آرد نخودچی را بیشتر کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()